Co jeść by mieć piękny uśmiech

Polub nas na Facebooku

Każda z nas pragnie mieć piękny uśmiech, ale nie wszystkie z nas wiedzą, że dzięki odpowiedniej diecie zachowamy zdrowe zęby. Regularne mycie zębów oraz wizyty u dentysty to nie wszystko, co możesz zrobić, aby osiągnąć ten cel. Próchnica bowiem wynika przede wszystkim z niewłaściwego sposobu odżywiania, a pasty do zębów oraz zabiegi dentystyczne jedynie leczą skutki, a nie przyczyny problemu. Należy wprowadzić do swojej diety kilka produktów, takich jak ryby, jajka, produkty mleczne, owoce cz wodorosty, które pomogą nam na długo zachować piękny uśmiech.

smiling

Ryby wpływają na nasz organizm zbawiennie, gdyż zawierają dużo białka i wapnia, które pozytywnie wpływają na zęby, mają w sobie też dużą ilość witaminy D, która wywiera pozytywny wpływ na gospodarkę wapniowo-fosforanową, która pomaga utrzymać prawidłowy rozwój zębów i wpływa na ich twardość.

Jajka są źródłem minerałów takich jak magnez, żelazo, jod i wapń.
Żółty ser jest bardzo bogaty w wapń.

Mleko i napoje mleczne to produkty spożywcze wprost idealne dla zębów. Zawierają duże ilości wzmacniającego zęby wapnia, który także utwardza szkliwo i wybiela zęby. Jogurty pozytywnie wpływają na florę bakteryjną przewodu pokarmowego, w tym też na prawidłową florę jamy ustnej. Jest to istotne, gdyż prawidłowa flora jamy ustnej może zapobiec ryzyku zakażeń grzybiczych. Jest to naturalna bariera przed szkodliwymi bakteriami.

W maśle znajdziemy także przyjazne tłuszcze, które zwiększają przyswajanie witamin, np. witaminy D.
Wodorosty − na ich powierzchni rozwijają się bakterie, które produkują enzymy chroniące nasze zęby i dziąsła.

Owoce dzikiej róży, natka pietruszki, truskawki, maliny, czarna porzeczka, czerwona papryka, pomidory, brokuły posiadają witaminę C, która zabija bakterie, wzmacnia naczynia krwionośne, zapobiega odsłanianiu się szyjek zębów oraz krwawieniu z dziąseł.

Pestki i orzechy są twarde i w trakcie ich gryzienia działają lekko ścierająco na powierzchnię zębów, wspomagając usuwanie kamienia.

Jabłka naturalnie oczyszczają nasze zęby. Wydziela się więcej śliny oczyszczającej zęby i wypłukującej resztki z przestrzeni między-zębowych. Podobnie jest z marchewką, czy też selerem.

Gruszki neutralizują przykry zapachu z ust, spowodowany złogami kamienia i obecnością kolonii bakteryjnych na zębach. Słodki, soczysty owoc zwiększy wytwarzanie śliny i umożliwi wymycie resztek pokarmowych.

Warzywa cebulowe zawierają bezbarwne olejki eteryczne, które nie powodują odkładania się kamienia nazębnego. Poza tym po zjedzeniu tych warzyw wzrasta motywacja do mycia zębów, a to dodatkowa metoda na ich wybielanie.

Seler i marchew jako surowe warzywa wzmacnia dziąsła i działa oczyszczająco na zęby, natomiast ślina wypłukuje resztki pokarmowe z jamy ustnej.

Woda utrzymuje odpowiedni poziom wilgotności jamy ustnej i zapewnia promienny uśmiech. Zaleca się popijanie wody podczas konsumpcji potraw ciemnych, zawierających barwniki, zwłaszcza spożywanych w towarzystwie wina. Woda odkwasza jamę ustną i zapobiega uszkodzeniu szkliwa. Odradzamy jednak picie większych ilości wody gazowanej, która jest prawdziwym „pożeraczem” szkliwa.

Unikajmy: słodyczy, szczególnie klejących się do zębów cukierków, dżemów, słodzonych napojów, chipsów, białego pieczywa, drożdżówek, pączków, innych produktów z białej mąki, produktów przetworzonych z dużą ilością fosforanów.