Dieta antyzmarszczkowa

Polub nas na Facebooku

TO JAK SZYBKO I W JAKI SPOSÓB STARZEJE SIĘ NASZA SKÓRA ZALEŻY OD RÓŻNYCH CZYNNIKÓW ZEWNĘTRZNYCH, UWARUNKOWAŃ GENETYCZNYCH I TRYBU ŻYCIA. MAMY NIEWIELKI WPŁYW NA TO W JAKIM ŚRODOWISKU ŻYJEMY (A NA GENY, NIESTETY, ŻADNEGO!). MOŻEMY JEDNAK ZMIENIĆ PEWNE PRZYZWYCZAJENIA CZY ZACHOWANIA, ŻEBY DŁUŻEJ CIESZYĆ SIĘ MŁODĄ, GŁADKĄ SKÓRĄ BEZ ZMARSZCZEK. WARTO ZACZĄĆ OD DIETY.

dieta-antyzmarszczkowa

Zgodnie z przysłowiem: łatwiej zapobiegać niż leczyć, pierwsze, co należy zrobić, by nie martwić się przedwczesnymi zmarszczkami, to unikać czynników negatywnie wpływających na kondycję skóry. Jeśli palisz – rzuć, a jeśli chcesz się opalać – rób to z głową.

Główni winowajcy
Ze swojej diety zaś wyeliminuj (lub chociaż ogranicz) kwasy tłuszczowe nasycone, czyli czerwone mięso, produkty mleczne takie jak pełnotłuste mleko, śmietana, masło, słodycze i czekoladę. Spożywanie tych produktów powoduje namnażanie się wolnych rodników – głównych winowajców procesów starzenia się skóry.

Obrońcy gładkiej cery
Sięgaj za to po żywność bogatą w antyoksydanty neutralizujące wolne rodniki, witaminy (witamina C to silny przeciwutleniacz, E zaś zwana jest witaminą młodości), minerały (zwłaszcza selen) i kwasy omega 3. Jedz dużo warzyw i owoców (we wszystkich możliwych kolorach), tłustych ryb morskich (2-3 razy w tygodniu), zamiast czarnej herbaty wybierz zieloną, yerba mate, a do obiadu – czerwone wino.
Najlepsze przeciwutleniacze to kolorowe warzywa i owoce bogate w witaminę C, czyli grejpfruty, winogrona, papryka, brokuły, pomidory, arbuzy. Pamiętaj, że antyoksydanty nie starczają na długo – najlepiej dostarczać je organizmowi podczas każdego posiłku.

Tłuste ryby morskie to łosoś, tuńczyk, makrela i śledź. Najlepiej sięgać po świeże ryby. Również mrożone zachowują swoje właściwości. Aby podczas przygotowywania posiłku nie straciły swoich zalet nie smaż ich a piecz, duś i grilluj.
Pij dużo wody. Skóra odwodniona szybciej się starzeje, staje się mniej elastyczna a zmarszczki głębsze i trwalsze.