Zdrowe gotowanie.

Polub nas na Facebooku

Zdrowa dieta odgrywa ważną rolę w codziennym życiu rodziny szczególnie, gdy coraz więcej Polaków boryka się z problemem nadwagi bądź otyłości.

Ten problem dotyczy zarówno dorosłych, jak i dzieci, które czerpią wzorce zachowań od swoich rodziców. Z tego względu powinni oni dbać, by ich dzieci, także jedząc poza domem, spożywały zdrowe 
i wartościowe posiłki. Dlatego prezentujemy nowe, zdrowsze receptury lubianych przez całe rodziny potraw.

Na czym polega sztuka zdrowego gotowania?

Sztuka zdrowego gotowania nie należy do najłatwiejszych. Ale dla chcącego nic trudnego 🙂 Oto główne zasady, dzięki którym ulepszysz domową kuchnię:

1. Staraj się ograniczać spożywanie tłuszczów nasyconych.
2. Wybieraj chude kawałki mięsa lub przy obróbce odcinaj nadmiar tłuszczu,
 a drób podawaj bez skóry.
3. Wykorzystuj zarówno chude, jak i tłuste ryby.
4. Jako alternatywne źródło białka wykorzystuj nasiona 
i rośliny strączkowe.
5. Z umiarem stosuj cukier i produkty, które go zawierają, takie jak: syropy, cukierki, dżemy, lody.
6. Serwuj więcej wody mineralnej, herbaty i herbatek owocowych.
7. Zamiast cukru i syropów używaj 100% soków owocowych lub musów.
8. Dodawaj więcej owoców do ulubionych deserów, takich jak lody, naleśniki 
czy szarlotka.
9. Wzbogać dietę o pieczywo razowe i graham, grube kasze, płatki zbożowe 
czy niełuskany ryż.
10. Zredukuj ilość spożywanej soli – zwiększa ryzyko nadciśnienia.
11. Zamiast soli dodawaj zioła, które nadadzą potrawie zdecydowany smak, np.: tymianek, bazylia, majeranek, czosnek, koperek, rozmaryn.
12. Solenie gotowanych ziemniaków i ryżu ogranicz do akceptowalnego minimum, a warzywa gotuj z niewielkim dodatkiem soli lub bez.
13. Wzbogać menu swojej rodziny o większą ilość owoców i warzyw.
14. Zamiast frytek serwuj np. sałatki i surówki.
15. Zrezygnuj ze smażenia, ponieważ w jego trakcie blisko 60% tłuszczu z patelni „przechodzi” do produktu. Zamiast tego stosuj inne techniki kulinarne, dzięki którym obniżysz kaloryczność potraw: gotowanie na parze, duszenie, pieczenie czy też grillowanie.

info.: Unilever Food Solutions

foto.: materiały prasowe