Polub nas na Facebooku

Jesień, zima. Wydawałoby się, że to czas, który nie jest idealny na trening na świeżym powietrzu. Może mimo wszystko widzisz czasem w parku, czy w leśnej alejce, grupę mam z wózkami, które dzielnie pokonują kolejne kilometry? Spalają setki kalorii i walczą! Nie tylko o powrót do formy sprzed ciąży, nie tylko o zdrowie, ale też o swoje samopoczucie. Bo ćwiczenia w tej niesprzyjającej porze roku to podwójna motywacja i podwójna satysfakcja! Dlaczego warto ćwiczyć? I czy Ty znajdziesz dziś swoją motywację?

Jestem instruktorką BuggyGym, czyli fitnessu z wózkiem. Zajęcia prowadzę w jednym z wrocławskich parków. Latem sporo dziewczyn przychodziło na zajęcia i walczyłyśmy o formę. Teraz, jesienią wcale nie rezygnują z treningów. Wprawdzie czasem deszcz lub silny wiatr uziemi nas w domu, ale inne opcje pogodowe nam niestraszne. Trening na dworze ma mnóstwo zalet. Zaraz spróbuję Cię przekonać do ruchu bez względu na porę roku!

27462774_xl

Dlaczego warto ćwiczyć na świeżym powietrzu?

– Wzmocnienie odporności – systematyczna aktywność na świeżym powietrzu i w odpowiednim ubiorze zapewni Ci świetną odporność. Bakterie i wirusy czyhają w zamkniętych pomieszczeniach – centrach handlowych, salach zabaw. Tych miejsc w sezonie chorobowym powinnaś unikać. Za to na spacerze masz możliwość pooddychania świeżym powietrzem, co uruchomi mechanizmy immunologiczne i pozwoli zwiększyć odporność. Nie tylko Twoją, ale również Twojego malucha.

– Dotlenienie organizmu – zimą często chowamy się w domach, a jeśli ćwiczymy to na salach treningowych. A trening na dworze to świetna okazja do dotlenienia organizmu i usprawnienia pracy mózgu.

– Większa satysfakcja z wykonania treningu – kiedy świeci słońce i na dworze jest ciepło, każdy z nas z przyjemnością wychodzi na świeże powietrze. Ale kiedy za oknem plucha, mżawka, kałuże to dopiero satysfakcja, kiedy uda się zrobić trening!

– Spalenie większej ilości  kalorii – by się ogrzać organizm wyda więcej kalorii. A do tego spalasz jeszcze kalorie dzięki ćwiczeniom. Dlatego, jeśli chcesz pozbyć się kilku kilogramów lub centymetrów ćwiczenia na dworze są dla Ciebie idealne.

– Zdobycie formy przed latem – szukasz motywacji? To przecież właśnie zimą, kiedy możemy schować się pod kilkoma warstwami ubrań mamy czas, by przygotować się do wiosny, a później – sezonu bikini. Wybierasz się na zabawę sylwestrową? Dlaczego więc miałabyś teraz rezygnować z ćwiczeń? I powód bez względu na porę roku – zmieścić się w spodnie sprzed ciąży – przyznasz, że byłoby przyjemnie…

– Rozgrzanie podczas spaceru – można powiedzieć, że spacer mamy malucha, jest niejako obowiązkowy. Dlaczego mamy chodzić i marznąć? Ćwiczenia rozgrzeją nas, a do tego mamy szansę spędzić czas w miłym towarzystwie innych mam. Zamień „muszę” na „chcę” wyjść. A jeśli nadal brakuje Ci motywacji – umów się z inną mamą i nawzajem pilnujcie treningów.

– Więcej energii do działania i poprawa humoru w wielu miastach w Polsce treningi BuggyGym odbywają się przed południem, więc jeśli jesteś akurat po nieprzespanej nocy, spowodowanej kolką lub ząbkowaniem, trening i świeże powietrze dodadzą Ci energii. Pobudzą zmęczony i zaspany organizm do działania. Trening to też sposób na urozmaicenie dnia zwłaszcza, że o tej porze roku jesteśmy narażone na jesienno-zimową chandrę.

– Regularność – nie warto odpuszczać. Jeśli do tej pory ćwiczyłaś regularnie, weszło Ci to w nawyk. Regularność jest bardzo ważna. Jeśli więc teraz zrezygnujesz, możesz całkiem niezauważenie całkowicie zrezygnować z treningów, a wiadomo, że zacząć jest najtrudniej.

A więc do dzieła! Ubierz się dobrze, zabierz ze sobą wodę (może być w termosie i z cytryną) i baw się dobrze!

Zawalcz o siebie! Sprawdź czy zajęcia BuggyGym odbywają się w Twojej okolicy, wszystkie informacje znajdziesz na stronie naszego stowarzyszenia BuggyGym® – http://www.buggygym.pl/#gdzie-cwiczymy

o autorce:

dsDagmara Stolarczyk

Autorka bloga www.dziubdziak.pl. Mama, promotor zdrowia, instruktorka BuggyGym®, Doradca Noszenia ClauWi®. Na swoim blogu pokazuje, jak łączyć zdrowy styl życia z opieką nad maluchem. Pisze również o zabawach, organizacji czasu i urodzie.