Telewizor – jak powinny z niego korzystać dzieci?

Polub nas na Facebooku

Telewizor jest praktycznie w każdym domu lub w większości. Stanowi źródło informacji i rozrywki. Jednak to także zagrożenia, a zwłaszcza w przypadku dzieci, ponieważ może bardzo uzależniać. Jest dla każdego, ale warto korzystać z niego z umiarem.

Bez-nazwy-4ji

NIE dla TELEWIZORA

Wszystkim rodzicom zależy na szczęściu i bezpieczeństwie dzieci. Wszyscy kierują się także w życiu pewnymi wartościami i mają zasady, które starają się przekazać swoim dzieciom.

Nie da się uniknąć korzystania z telewizora, gdy jest w domu, ale warto wprowadzić pewne zasady jego używania. Może bowiem uzależnić najmłodszych, a wtedy oglądanie zajmuje dużo czasu, co wpływa niekorzystnie na naukę i rozwój. Dziecko uzależnione od TV spędza większość czasu na oglądaniu, a przez to zaniedbuje naukę, ponieważ nie ma kiedy się uczyć i odrabiać lekcje. Poza tym zaniedbuje swoje domowe obowiązki i kolegów. Mało przebywa na świeżym powietrzu, a jego aktywność fizyczna jest niewielka.

3 zasady korzystania z TV

Żeby nasze dziecko rozwijało się prawidłowo i nie wpadło w pułapkę uzależnienia, warto już od samego początku wprowadzić zasady korzystania z TV.

Po pierwsze, warto wprowadzić pewne ograniczenia czasowe, czyli limit dzienny. Dobrze jest określić porę w ciągu dnia, kiedy nasze dziecko może obejrzeć bajkę. Nie ulegajmy przy tym namowom i szantażom dziecka. Bądźmy konsekwentni! Po drugie, wprowadźmy pewną hierarchę czynności, czyli najpierw jest czas na naukę i obowiązki, a potem na rozrywkę. To pomaga także w planowaniu czasu.

Po trzecie, starajmy się organizować mu aktywnie czas i być z nim jak najczęściej. Bowiem najlepiej się rozwija, gdy ma dobry kontakt z rodzicami. Jeśli rodzice mają dla niego czas, to czuje się kochane i potrzebne, co wpływa pozytywnie na jego samoocenę. Dobrze jest mu też pokazać, że jest coś przyjemniejszego i lepszego niż oglądanie telewizji, np. gra w piłkę z tatą lub z kolegami. Kontakt z rówieśnikami wpływa na rozwój umiejętności społecznych.