Sen dla urody

Polub nas na Facebooku

Podkrążone, zmęczone oczy i szara cera z widocznymi zmarszczkami – tak witasz nowy dzień, gdy jesteś niewyspana? W dzisiejszych czasach, zaganiane i zasypane obowiązkami mam mało czasu na sen. Warto jednak poświęcić kilka chwil wieczorem i dobrze przygotować się do nocnego odpoczynku, by ten wpływał korzystnie na naszą urodę.

women night beds

1. Zrób demakijaż
To pierwsza i najważniejsza zasada pielęgnacji skóry twarzy. W nocy wszystko, co znajduje się na cerze lepiej przenika przez naskórek i dostaje się do głębszych warstw skóry. Nawet jeśli nie robiłaś makijażu danego dnia, przemyj twarz płynem micelarnym, który usunie wszelki bród, jaki po całym dniu (zwłaszcza w mieście) osiadł na skórze twarzy.

2. Pielęgnuj
Na noc warto zaaplikować kremy (po dokładnym oczyszczeniu twarzy), na których działaniu najbardziej nam zależy – w nocy skóra lepiej je przyswoi. Zastosuj krem odżywczy, przystosowany do Twojego rodzaju cery i krem nawilżający.

3. Nawilżaj
Nawilżaj cały organizm. Przy łóżku postaw szklankę ze świeżą wodą, byś mogła ugasić pragnienie, gdy tylko je poczujesz. Dobre nawilżenie organizmu (również od środka) pomaga utrzymać jędrną i pozbawioną zmarszczek skórę na dłużej.

4. Zadbaj o dobre warunki
Aby dobrze Ci się spało, nawilżaj też powietrze. Możesz kupić nawilżać, ale równie dobrze, możesz rozwiesić na kaloryferze mokry ręcznik. Jeśli masz możliwość kontrolowania temperatury w pomieszczeniu, ustaw ją na ok. 18°C – wtedy najłatwiej zasnąć, a rześkie powietrze nie wysusza górnych dróg oddechowych. W wyższej temperaturze sen jest niekomfortowy, organizm przegrzewa się i poci.

5. Zepnij włosy
Chyba nie chcesz wstać z potarganymi włosami, których opanowanie zabierze Ci cenne poranne minuty? Ale pamiętaj, skóra głowy też potrzebuje odpoczynku, więc nie spinaj ich zbyt mocno.

6. Zmieniaj pościel
W pościeli lęgną się roztocza i liczne bakterie, które mogą powodować przetłuszczanie się skóry i wszystkie jego następstwa (tłuste włosy, wypryski…), dlatego zmieniaj pościel (zwłaszcza poszewkę poduszki) jak najczęściej.

7. Zjedz dobrą kolację
Dużo się mówi o tym, żeby ostatni posiłek dnia nie był bogaty w węglowodany i tłuszcze i żeby spożyć go najpóźniej na 2 godziny przed snem – tak jest, to wszystko, aby kolacja nie odłożyła się tu i ówdzie… Warto jednak pamiętać również o tym, żeby jedzenie to nie było zbyt słodkie ani słone – sól i cukier powodują zatrzymywanie wody w organizmie, a co za tym idzie – opuchnięcia.