Polub nas na Facebooku

Dlaczego warto mieć sprawne mięśnie dna miednicy?

…bo dzięki temu możesz np. doświadczać orgazmów. Wyćwiczone, sprawne dno miednicy zwiększa intensywność orgazmów. Dzięki temu stajesz się znacznie bardziej świadoma swojego ciała i reagujesz nawet na subtelne impulsy.

miednica

Obszar ten jest też odpowiedzialny za podtrzymywanie narządów wewnętrznych na właściwym miejscu. Elastyczne mięśnie zapobiegają nietrzymaniu moczu (inkontynencji). To dzięki odpowiednim reakcjom tego obszaru, możesz biegać czy skakać nie popuszczając moczu.

Mięśnie dna miednicy biorą udział w porodzie (podczas którego mogą rozciągnąć się nawet 4-krotnie!) Wiele kobiet po porodzie, kiedy to często zaczynają się pierwsze problemy, jest pozostawiona sama sobie.

Zacznijmy od początku…

Czym są mięśnie dna miednicy?

Potocznie funkcjonująca nazwa “mięśnie Kegla” nie jest właściwa, gdyż wskazuje na tylko jeden z całej grupy mięśni. Mięśnie dna miednicy to nieduży obszar (wielkości mniej więcej dwóch Twoich dłoni)  rozciągający się między guzami kulszowymi oraz kością łonową z przodu a kością ogonową z tyłu, składający się z aż trzech warstw mięśni.

Co się dzieje, gdy mięśnie zawodzą?

Niestety nietrzymanie moczu jest obecnie globalnym problemem społecznym, właśnie ze względu na brak świadomości oraz odpowiedniej opieki.

Inną przykrą konsekwencją zbyt słabych mięśni dna miednicy są bóle kręgosłupa w odcinku lędźwiowym. Jeśli inne potencjalne przyczyny tychże dolegliwości zostały wykluczone, prawdopodobne, że to właśnie nad tym obszarem należy popracować…

Dlatego tak ważne jest, aby kobiety dbały o swoją kobiecą strefę mocy.

Co to znaczy, że masz sprawne dno miednicy?

Powszechne jest przekonanie że dno miednicy trzeba permanentnie napinać i zaciskać. To podejście okazuje się błędne. Na ogół problemy z dnem miednicy są łączone ze zwiotczałymi mięśniami. Tak może się zdarzyć w okresie około menopauzalnym, czy już po menopauzie, ale w młodszym wieku (jeśli tkanki nie zostały uszkodzone podczas zabiegu czy porodu), najczęściej problemem są mięśnie przesadnie napięte. Objawem zbytniego napięcia może być dyskomfort, czy nawet ból podczas współżycia.

Aby mieć sprawne dno miednicy, musi ono być nie tylko silne, ale przede wszystkim elastyczne. Oznacza to, że powinno się napinać i relaksować odruchowo, w zależności od potrzeby.