Płynne kalorie

Polub nas na Facebooku

Większość napoi dostarcza kalorii – więc co pić, by nie przytyć? Najlepszym rozwiązaniem jest woda mineralna i to około dwóch litrów dziennie. Możemy wzbogacić jej smak dodając cytrynę lub listki mięty. Należy natomiast unikać wód smakowych. Pijmy także herbatę, najlepiej zieloną, czerwoną lub owocową oczywiście bez cukru. Najwięcej pustych kalorii dostarcza alkohol.

1c2f5ddaa78172fe3ddb0a89239d8c93

Możemy bez umiaru pić wodę mineralną. Ma zero kalorii. Wybierajmy wodę niegazowaną, przeciwwskazaniem do picia wody gazowanej są choroby przewodu pokarmowego, takie jak zgaga czy jelito drażliwe.

Dobrym pomysłem jest również picie soku z marchwi, który jest źródłem witamin A, B1, B2, B12, PP, K, E. Sok z marchwi wzmacnia odporność, oczyszcza wątrobę, wspomaga leczenie wrzodów żołądka i dwunastnicy. Jedna szklanka soku dziennie dostarcza organizmowi niezbędnych witamin i mikroelementów. Szklanka soku z marchwi zawiera 44 kalorie.

W zimowe wieczory warto sięgnąć po kakao naturalne bez cukru. Doskonale poprawia samopoczucie i dodaje energii. Kakao poprawia krążenie krwi, także w mózgu, dzięki czemu usprawnia pamięć i zapobiega starczej demencji. Kubek kakao to 172 kalorie.

Alkohol to prawdziwa bomba kaloryczna tzw. pustych kalorii.

Słodkie napoje gazowane to prawdziwa trucizna dla organizmu. Przytłoczone nadmiarem cukru komórki starają się go zamienić w tłuszcz, a to sprawia, że tyjemy. Szklanka coli ma 70 kalorii.