Pizza w wersji FIT!

Polub nas na Facebooku

Jesteś miłośniczką pizzy, a mimo to nie chcesz przytyć? Zobacz na poniższą propozycję, wykonaną z mąki razowej. Na pewno będziesz zachwycona!

20120926174649_75145

Ciasto:

  • 300g mąki pełnoziarnistej
  • 20g drożdży
  • szklanka ciepłej wody
  • pól łyżeczki soli
  • łyżka oliwy z oliwek

Pozostałe:

  • ser mozzarella light (2 kulki)
  • puszka tuńczyka w kawałkach w sosie własnym / pokrojona w drobną kostkę pierś kurczaka (~120g)
  • zielone oliwki
  • pieczarki
  • oregano, bazylia

Przygotowanie
Do miski wsypać mąkę, następnie w szklance ciepłej (ale nie gorącej) wody rozpuścić sól, drożdże i dodać do mąki, oczywiście drożdże można też wkruszyć i rozrobić.
Energicznie wyrobić ciasto, jeśli będzie kleiło się do rąk można dodać jeszcze trochę mąki. Przykrywamy miskę ręcznikiem i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia (około 20 minut). Gdy ciasto wyrośnie rozwałkowujemy je na blasze, smarujemy przecierem pomidorowym lub ketchupem (może być wymieszany z bazylią i oregano), następnie układamy pokrojoną w plasterki mozzarellę. Na jednej połowie kurczaka, na drugiej połowie tuńczyka + wszystkie inne ulubione dodatki (pieczarki można podsmażyć na patelni). Na koniec posypujemy pizzę bazylią i oregano. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 220 stopni, pieczemy ok 20-25 minut,do momentu kiedy brzeg ciasta będzie zarumieniony. Podajemy z sosem czosnkowym na bazie jogurtu naturalnego.

Wartości odżywcze
Białko: 121g
Węglowodany: 201g
Tłuszcz: 49g
Kalorie: 1749 kcal
Czas przygotowania: 20 min + 25 min pieczenia