Piękni, młodzi, zdolni, ale czy zdrowi? W biegu po lepszą przyszłość nie zapominaj o potrzebach ciała.

Polub nas na Facebooku

Coraz więcej młodych ludzi żyjących w ciągłym biegu zupełnie zapomina o swoim zdrowiu. Praca, nauka czy obowiązki rodzinne sprawiają, że jesteśmy wiecznie zabiegani, spóźnieni, nie mamy czasu na jedzenie i sen. Przez pominięcie porannego posiłku zyskać można tylko 10 minut więcej snu, ale strata dla organizmu jest ogromna.

images (3)Osobiste ambicje i wymagania otoczenia powodują, że żyjemy w ciągłym stresie, całkowicie poświęcamy się pracy, a dbanie zdrowie spychamy na dalszy plan – komentuje Aneta Czerwonogrodzka-Senczyna, dietetyk firmy Sante, wyłącznego dystrybutora produktów marki Alpro® soya w Polsce.

Na dłuższą metę jest to niebezpieczne dla naszego organizmu. Jeśli nie zmienimy złych nawyków, nie zaczniemy dbać o zdrowy sen i właściwe żywienie oraz codzienną aktywność fizyczną, może mieć to dla nas przykre konsekwencje. Najlepiej zacznijmy to zmieniać już od dziś! – dodaje Aneta Czerwonogrodzka-Senczyna.

Śniadanie to pierwszy posiłek w ciągu dnia i śmiało można powiedzieć, że najważniejszy. Bardzo istotne są jego jakość i ilość składników odżywczych, ponieważ powinno ono dostarczyć nam 25–30% dziennego zapotrzebowania energetycznego. To, co zjemy po przebudzeniu, ma wpływ na nasze samopoczucie fizyczne, ale również i intelektualne. Spożywając odpowiednio skomponowane śniadanie dostarczamy organizmowi porannej porcji energii i składników pokarmowych potrzebnych w ciągu całego dnia. Po nocnym odpoczynku silnie obniża się stężenie glukozy (pozytywnie wpływa na procesy myślowe oraz pamięć) we krwi. Jej niedobór powoduje problemy z koncentracją i refleksem, opanowaniem i analizą informacji czy podejmowaniem decyzji, czyli w kluczowych kwestiach potrzebnych w efektywnej pracy i codziennych obowiązkach.

Aby śniadanie było zdrowe, odżywcze i energetyczne, musi zawierać białka, tłuszcze i węglowodany złożone. Powinno także dostarczać składniki mineralne, witaminy i błonnik pokarmowy. Bogatym źródłem białka roślinnego są produkty sojowe, będące alternatywą dla mleka krowiego. Napoje sojowe Alpro® soya zawierają wysokiej jakości białko, wapń oraz witaminy B i D, przy jednocześnie niewielkiej ilości nasyconych kwasów tłuszczowych. Nie zawierają natomiast białek mleka krowiego, laktozy, konserwantów, sztucznych aromatów czy substancji słodzących. Węglowodany złożone znajdziemy w musli, płatkach zbożowych oraz otrębach firmy Sante.

Dobrze zbilansowana dieta to dieta przede wszystkim urozmaicona, zatem nie bójmy się eksperymentować w kuchni. Napoje sojowe możemy wykorzystywać podczas gotowania dokładnie w ten sam sposób, co tradycyjne produkty mleczne, przygotowując np. naleśniki, owsiankę czy jajecznicę.

Pamiętajmy, by zdrowo odżywiać się również w pracy. Wspólny posiłek z kolegami jest także rodzajem aktywności towarzyskiej, która korzystnie wpływa na nasze zdolności intelektualne. Odżywczą przekąskę można szybko skomponować z napoju sojowego Alpro® soya i małej torebki Granoli Sante, która zmieści się w każdej torebce, teczce czy biurku. Doskonałą propozycją na drugie śniadanie są też kremowe desery Alpro® soya o smaku waniliowym, czekoladowym lub gorzkiej czekolady.

info. i foto.: materiały prasowe