Otyłość u dzieci.

Polub nas na Facebooku

Światowa Organizacja Zdrowia nie ma złudzeń- problem otyłości u dzieci istnieje naprawdę. Blisko 12% polskich przedszkolaków i uczniów cierpi z powodu dodatkowych kilogramów. A wystarczy tak niewiele, aby skutecznie przeciwdziałać nadwadze i otyłości.

g-htl-110422-bodyOdd-KidsSweets.380;380;7;70;0Jak walczyć z otyłością u dzieci?

Światowa Organizacja Zdrowia nie ma złudzeń- problem otyłości u dzieci istnieje naprawdę.  Blisko 12% polskich przedszkolaków i uczniów cierpi z powodu dodatkowych kilogramów. A wystarczy tak niewiele, aby skutecznie przeciwdziałać nadwadze i otyłości.

Od małego:

Specjaliści ds. żywienia najmłodszych nie mają wątpliwości – dobre nawyki żywieniowe trzeba wpajać od początku. To właśnie one gwarantują zdrowy i zrównoważony rozwój fizyczny i emocjonalny. Ale pamiętajmy – największy wpływ na to, co jedzą nasze dzieci, mamy my- rodzice. To właśnie mama i tata odgrywają decydującą rolę. Na nic zdadzą się więc godziny tłumaczeń i wykładów o zdrowej żywności, jeśli my sami zamiast po wodę mineralną sięgamy po słodki, gazowany napój.

Zdrowe przekąski:

Podstawą zdrowej diety są trzy dobrze zbilansowane posiłki – śniadanie, obiad i kolacja. Ale – jak przekonują dietetycy – to przekąski mają decydujący wpływ na to,  w jakiej formie jesteśmy. Dlatego o jakość przekąsek warto zadbać od małego i zamiast podawać dziecku słodycze, chipsy, frytki, smakowe chrupki i inne wysokokaloryczne i niezdrowe produkty, zaproponuj maluchowi warzywa i owoce.

Poza domem:

Badania nie pozostawiają złudzeń- najczęstszy kontakt dziecka z niezdrową żywnością (m.in. jedzeniem typu fast food) ma miejsce poza domem. Gdy podróżujemy, często zaglądamy do punktów serwujących jedzenie, którego sami nigdy nie podalibyśmy swojemu maluchowi. Powód jest banalnie prosty- chcemy szybko zapewnić dziecku ciepły posiłek. A to – jak mogłoby nam się wydawać – jest jedyne wyjście. Tymczasem okazuje się, że istnieją dobre i sprawdzone rozwiązania, dzięki którym dziecko może zjeść ciepły, zdrowy, pełnowartościowy, odpowiednio zbilansowany posiłek przygotowywany w domu, choć… właśnie jest w podróży.

info. i foto.: materiały prasowe