Naturalne sposoby na menopauzę

Polub nas na Facebooku

MENOPAUZA NAJCZĘŚCIEJ DOTYKA KOBIETY MIĘDZY 50. A 55. ROKIEM ŻYCIA. ABY ZŁAGODZIĆ NIEPRZYJEMNE OBJAWY PRZEKWITANIA CZĘSTO STOSUJE SIĘ HORMONALNĄ TERAPIĘ ZASTĘPCZĄ. JEDNAK NIEKTÓRE KOBIETY NIE MOGĄ JEJ STOSOWAĆ, INNE NIE CHCĄ. OTO NATURALNE SPOSOBY, DZIĘKI KTÓRYM MOŻNA PORADZIĆ SOBIE Z NIEMIŁYMI DOLEGLIWOŚCIAMI I ZAPOBIEC NIEKORZYSTNYM ZMIANOM ZACHODZĄCYM W ORGANIZMIE:

blemishes-photo

1. Pij mleko
Aby zmniejszyć ryzyko osteoporozy, której ryzyko znacznie wzrasta u kobiet w średnim wieku, zadbaj o dietę była bogatą w wapń (aby całkowicie zapobiec chorobie taką dietę trzeba stosować do najmłodszych lat, a nie dopiero w wieku dojrzałym). Najlepszym źródłem wapnia jest mleko i jego przetwory (jogurty, żółty ser). Jeśli z jakiegoś powodu nie możesz spożywać mleka, sięgnij po rośliny strączkowe, a także śledzie, sardynki, migdały lub siemię lniane. Do przyswojenia wapnia ludzki organizm potrzebuje fosforu, który znajduje się w rybach, mięsie, jajach i produktach zbożowych. Dla mocnych kości niezbędna jest też witamina D, dlatego nie rezygnuj całkowicie z wystawiania się na słońca, a gdy tego nie ma – jedz ryby (najlepiej łososie, dorsze, tuńczyki, śledzie, makrele, sardynki i węgorze) i pij tran.

2. Jedz warzywa
Warzywa to bogate źródło minerałów takich jak magnez czy potas, poza tym są niskokaloryczne i pomagają utrzymać prawidłową wagę, co z wiekiem staje się coraz trudniejsze.

3. Sięgnij po zioła
Zioła pomogą złagodzić główne objawy klimakterium. Wieczorem (ok. pół godziny przed snem) wypij po napar z szałwii, który zmniejszy nocne poty. Na bezsenność i niepokój pomoże wyciąg z melisy lub kozłka lekarskiego. Wyciszająco działają również dziurawiec i szyszki chmielu. Warto też wziąć relaksującą kąpiel (np. z dodatkiem lawendy), która uspokoi nasze zmysły. Te i inne dolegliwości spowodowane są zaprzestaniem pracy jajników wytwarzających żeńskie hormony. Aby łagodniej znieść ich niedobór możemy sięgnąć po rośliny zawierające działające podobnie fitoestrogeny. Doskonałym źródłem tych substancji jest soja. Według licznych badań Azjatki znacznie łagodniej przechodzą menopauzę i prawie w ogóle nie chorują na osteoporozę!