Miód od rana – śniadaniowy zastrzyk energii

Polub nas na Facebooku

Jeśli lubicie smak miodu, lub spożywacie go ze względu na jego szereg drogocennych właściwości wpływających na nasz organizm, a nie macie już pomysłu jak urozmaicić jego spożywanie proponujemy nasz top 10 – propozycję dla osób którym miód w herbacie już się znudził – czas otworzyć się na miód od rana! W końcu śniadanie to najważniejszy posiłek w całym naszym dniu, w którym powinniśmy spożywać od 20-35 % całego naszego zapotrzebowania dziennego – zapoznajcie się z naszymi propozycjami – na pewno każdy znajdzie coś dla siebie.

140135627913435500

  1. Polska to nie Anglia, ale wielu z nas na pewno uwielbia smaczne, wypieczone tosty z tradycyjnego tostera. Nie mamy tostera? Możemy użyć piekarnika, aby zachować zdrową, beztłuszczową wersję – ją smarujemy po prostu naszym ulubionym miodem. Możemy posypać je garścią orzechów – od rana otrzymamy zastrzyk energii do dalszego działania i cudowny słodki smak poranku. Do tego nie tracimy czasu na przygotowywanie pracochłonnego śniadania, na które nie mamy czasu.
  2. Jeśli rano dysponujemy większą ilością czasu możemy upiec sobie racuszki lub naleśniki – mieszamy mąkę, jajka i mleko tak, aby powstała odpowiednia konsystencja i smażymy na patelni. W kilka minut mamy pożywne śniadanie – polewamy je miodem i stwarzamy polską wersję słynnych amerykańskim pancakes’ów. Zdrowo i smacznie!
  3. Zostając przy temacie gorących puszystych dań zawsze możemy raz czy dwa pozwolić sobie na poranną porcję gofrów. Mieszamy mąkę, mleko, proszek do pieczenia, jajka i olej, następnie pieczemy w naszej gofrownicy chrupiące i puszyste gofry. Na górę oczywiście miód – jeśli kochamy bitą śmietanę – logicznie jak wcześniej – bita śmietana i na górę miód – dla łasuchów może dodatkowo posypanie prawdziwym kakao?
  4. Jeśli nie lubimy obfitych ani zbyt słodkich śniadań propozycją może być specjalny śniadaniowy deser – który tak naprawdę deserem nie jest – ponieważ daje nam dużo zdrowia i energii od rana. Wystarczy nam jogurt naturalny, garść różnych pestek i ziaren oraz miód (świetnym dodatkiem są również owoce). Układamy wszystko warstwowo – najpierw połowa jogurtu, owoce, pestki i powtarzamy – natomiast samą górę polewamy łyżeczką miodu – nie mamy wrażenia przesadzenia – czujemy za to miłą, rozlewającą się w głąb podniebienia słodycz.
  5. Jeśli zabrakło jogurtu i garści pestek, możemy stworzyć posiłek uwielbiany przez wiele dzieci. Mleko wlewamy do miski i podgrzewamy – następnie dodajemy ulubionych płatków lub musli, a górę polewamy odrobiną miodu, który powinien częściowo rozpuścić się w ciepłym mleku. Pamiętajmy aby nie dodawać miodu do gorącego mleka, bo straci swoje właściwości lecznicze!
  6. Jeśli śniadanie nie jest naszą ulubioną pora dnia możemy na przykład dnia poprzedniego upiec sobie owsiane ciasteczka z miodem albo lekkie miodowe batoniki. Jak je zrobić? Wystarczy nam garść orzechów, pestek i płatków – wymieszanych z miodem – upieczonych w wysokiej temperaturze – takie śniadanie możemy nawet zabrać ze sobą do pracy, będzie na pewno o wiele zdrowsze i smaczniejsze od gotowych, przetworzonych produktów.
  7. Kasza manna z miodem będzie ciekawym urozmaiceniem naszych poranków – wszyscy wiemy jak ją przyrządzić – na końcu gdy będzie gotowa dodajemy do niej odrobiny ulubionego miodu. Aby wzbogacić i urozmaicić jej smak możemy zamiast na zwykłej wodzie ugotować ją na tzw. Różanej – do kupienia lub zrobienia samodzielnie – dodaje pięknego aromatu do podstawowych potraw.
  8. Miód na kanapce jest również możliwy – jeśli nie bardzo wiecie do czego go dopasować – podpowiem. Chrupiący świeży chleb smarujemy ulubionym dodatkiem, na to kładziemy kawałki sera białego i polewamy miodem – smak niezapomniany! Możemy na górę skroić kilka plasterków banana, dodając do naszego śniadania kolejnych odżywczych składników.
  9. Jeśli nie gardzicie owsianką – możecie przygotować ją z dodatkiem miodu. Gotujemy mleko z szczyptą cynamonu, gdy zacznie się gotować dodajemy płatki owsiane i nie zapominamy o ciągłym mieszaniu. Później dodajemy otręby owsiane czy pszenne i w międzyczasie kroimy owoce, które mamy pod ręką. Wrzucamy je do rondla na chwilę przed końcem – na talerzu polewamy wszystko słodkim i smacznym miodem.
  10. Jeśli nasze śniadanie składa się jednak tylko z ciepłego napoju możemy przyrządzić sobie herbatę z miodem i cytryną, pamiętając o odpowiednim wychłodzeniu przed jego dodaniem. Alternatywnie do kawy również możemy dodać miodu! Proponowałabym wersję latte z mlekiem i łyżeczką miodu, która rozgrzeje nas nawet w najchłodniejsze poranki.

Jak widać porcję miodu możemy zafundować sobie od samego rana – jako pyszne i zdrowe śniadanie. Wiele osób komponuje śniadania tak, aby urozmaicić je i zawrzeć w nich jak najwięcej dobroczynnych składników, takich jak miód – jest on zdrowy i działa wspaniale na nasze samopoczucie, psychikę i daje nam dużo energii od rana. Jeśli skończą nam się pomysły nie bójmy się eksperymentować. Zawsze nawet zwykła łyżeczka miodu może sprawić naszym kubkom smakowym wiele przyjemności.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Łysoń (www.lyson.com.pl), zajmującą się produkcją sprzętu pszczelarskiego.