Jedz zdrowo w pracy

Polub nas na Facebooku

Każda praca, którą wykonujemy wiąże się z wysiłkiem umysłowym lub fizycznym. Rośnie wówczas nasze zapotrzebowanie na energię oraz składniki odżywcze, takie jak białko, minerały i witaminy. Chcąc trzymać dietę i odżywiać się zdrowo, zrezygnujmy z drożdżówki lub batonika z automatu.

lunch-at-desk-by-rhodes

Polecamy zdrowe kanapki, jogurty bez szkodliwych dodatków, sałatki i bakalie, które są najlepsze dla naszego zdrowia i stanowią dietetyczne przekąski do pracy lub szkoły.  Wieczorem zrób drugie śniadanie do pracy na następny dzień (np. sałatkę z kurczakiem, gotowane warzywa, makaron z ziołami). Kanapki do pracy najlepiej przyrządzać na ciemnym pieczywie. Chleb razowy dodaje energii organizmowi. Ważne jest, aby nie łączyć pomidora z ogórkiem (ogórek niszczy zawartą w pomidorze witaminę C).

Produkty bogate w białko niwelują uczucie głodu oraz dostarczają do organizmu wiele cennych składników. Wystarczy jogurt naturalny, twarożek czy serek z dodatkiem owoców lub warzyw. Uważajmy jednak na te produkty mleczne, które posiadają substancje smakowe, gdyż często oznacza to duża ilość cukru.

Warto dietę uzupełnić o bakalie, które są bogate w kwasy tłuszczowe, które obniżają poziom złego cholesterolu we krwi, są zdrowszym wariantem chipsów czy paluszków. W orzechach znajdują się błonnik, witamina E, potas, magnez, a w rodzynkach wapń, bor, żelazo, cynk, potas, witaminy z grupy B. Wszystkie te elementy działają korzystnie na koncentrację, a także poprawiają stan skóry.

W pracy jedz co najmniej 2 posiłki – pierwszy w godzinach10 – 12, drugi pomiędzy godzinami 14-15. Na czas posiłku zrób sobie przerwę, jedz spokojnie. Zamiast pić kawę, która powoduje odwodnienie, sięgnij po wodę, soki owocowe oraz herbaty ziołowe.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułCo oznacza drżenie rąk
Następny artykułDyskopatia
Milena Kowalska
Redaktorka