Jak zmniejszyć kaloryczność alkoholu

Polub nas na Facebooku

Kiedy przechodzimy na dietę często brakuje nam alkoholu. Wieczorne wyjście do klubu, spotkanie ze znajomymi, stwarza okazję aby napić się jednego z dostępnych na rynku napojów wyskokowych. Kieliszek wina, butelka piwa czy drink z wódką to bardzo kuszące propozycje, jednak czy są one zagrożeniem dla skuteczności naszej diety?

Picture-DUI-Attorney-DUI-Lawyer-Defending-Women-Alcohol1

Jeśli musisz się już napić to zawsze wybieraj trunki, których kaloryczność możesz sprawdzić w tabelach i które dostarczają ich jak najmniej! Kieliszek wina 120 ml ma 80 kalorii, natomiast 25 ml wódki ma 55 kalorii. Nie polecamy piwa − kufel 500 ml ma ponad 250 kalorii. Chmielowy trunek wzmaga apetyt, zwłaszcza na tuczące przekąski takie jak chipsy (zawierające ogromne ilości soli), paluszki, solone orzeszki czy wreszcie różnego rodzaju fast foody. Dodatkowo piwo zazwyczaj pijemy wieczorową porą, co jest szczególnie niewskazane dla osób będących na diecie.

Największą bombą kaloryczną są drinki ze słodkim napojem gazowanym lub sokiem owocowym.

Ponieważ picie alkoholu jest odstępstwem od diety, lepiej napić się więcej, ale nie robić tego często. Dwa kieliszki wypijane kilka razy w tygodniu wyrządzą więcej szkody twojej sylwetce, niż cała butelka wina wypita raz na dwa tygodnie.

Okazuje się też, że tyjemy nie tylko z powodu kalorii zawartych w alkoholu. Etanol (główny składnik napojów wyskokowych) stymuluje wydzielanie estrogenów i w ten sposób powoduje odkładanie się tłuszczu w okolicy talii i brzucha. Sprawia też, że wolniej rozwijają się mięśnie. Dlatego gdy tylko możesz, rezygnuj z jego picia.

Pamiętajmy, że alkohol jest kaloryczny, jednak spożywany sporadycznie i w niewielkich ilościach, nie jest w stanie zaszkodzić naszej diecie. Musimy również uważać na to, aby apetyt, wywołany przez spożycie napojów wyskokowych, nie popchnął nas w stronę niezdrowego, tuczącego jedzenia. Najlepsze dla nas będzie picie czerwonego wina, które w odpowiednich dawkach dodatkowo poprawi nasze zdrowie.

Kaloryczność najpopularniejszych alkoholi:

  • Wódka czysta 50 ml – 110 kcal
  • Wódka słodka 50 ml – 130 kcal
  • Whisky 30 ml – 65 kcal
  • Wino białe wytrawne 120 ml – 80 kcal
  • Wino białe półwytrawne 120 ml – 90 kcal
  • Wino białe słodkie 120 ml – 110 kcal
  • Wino czerwone wytrawne 120 ml – 80 kcal
  • Wino czerwone półsłodkie 120 ml – 92 kcal
  • Wino czerwone słodkie 120 ml – 115 kcal
  • Wino różowe 120 ml – 85 kcal
  • Advocat 30 ml – 75 kcal
  • Curacao 20 ml – 84 kcal
  • Piwo ciemne pełne 0,33 l – 250 kcal
  • Piwo jasne pełne 0,33 l – 230 kcal
  • Krwawa Mary – 115 kcal
  • Gin z tonikiem – 171 kcal
  • Pinacolada – 262 kcal
  • Whisky sour – 122 kcal