Jak zmieniają się zwyczaje i oczekiwania prezentowe Polaków

Polub nas na Facebooku

Jak wyglądają tegoroczne preferencje i co zmienia się w prezentowych zwyczajach Polaków, zbadał serwis PrezentMarzeń.com.

prezent_marzen

Chęć podarowania bliskiej osobie wyjątkowego upominku, który na długo pozostanie w jej pamięci powoduje, iż coraz częściej szukamy oryginalnych, świątecznych inspiracji. Sami również marzymy o prezentach, które będą rozwijać nasze zainteresowania i pasje. Jak wynika z sondy, powoli przekonują się do upominków w formie przeżyć, co potwierdziło 39% ankietowanych. Dla 27% respondentów to ciągle jeszcze nowość, a 12% ankietowanych uważa, iż mało osób korzysta z takiej formy obdarowywania bliskich. Natomiast 6% uważa, iż zdecydowanie jesteśmy już gotowi na takie podarunki.

Dla mamy czy babci rodzinna sesja zdjęciowa, relaksacyjny masaż czy indywidulany pokaz kulinarny. Dla męża, partnera – lot paralotnią, przejażdżka ferrari. Dla żony, dziewczyny: lekcja makijażu, spotkanie ze stylistką czy kurs sushi. Dla dzieci aktywności sportowe wyzwalające pozytywne emocje jak lekcja jazdy konnej, szermierki czy tenisa. To przykładowe pomysły na prezenty w formie przeżyć, które stają się coraz częściej alternatywą dla tradycyjnych podarunków świątecznych.

Najczęściej wybieramy przeżycia z dreszczykiem emocji

W pierwszej kategorii klasyfikują się te dostarczające niezapomnianych, ekstremalnych emocji, które wybrało 35% ankietowanych, zarówno za kierownicą, w powietrzu jak i w wodzie np. drifting, rajdy samochodowe czy skok na bungee. Drugie miejsce (21%) tworzą prezenty sportowe np. indywidualna nauka aikido, szermierki, jazdy konnej czy nauka strzelania. A trzecie miejsce (18%) zajmują prezenty kreatywne, czyli np. kurs fotografii, tańca czy profesjonalne sesje zdjęciowe. Dużym zainteresowaniem cieszą się również prezenty z kategorii relaksu i urody (11%) np. pakiety spa, indywidualny masaż czy nauka makijażu. Chętnie wybieramy także te związane z kulinariami (9%) jak np. degustację wina, romantyczną kolację czy kurs sushi.

To kobiety częściej wybierają prezenty w formie przeżyć

Wyniki sondy pokazują, że z niestandardowych propozycji korzystają osoby w różnym wieku. 39% stanowią osoby w wieku 25 – 34 lat, a 26 % w wieku 35-44. Na trzeciej pozycji – 20% klasyfikują się osoby pomiędzy 18 a 24 rokiem życia. Również osoby starsze korzystają z takiej formy podarunków – 8% w wieku 45 – 54 lat i 5% powyżej 55 roku życia. Co ciekawe, to kobiety są częściej pomysłodawczyniami oryginalnych i niezapomnianych podarunków (62%), najczęściej chcą podarować swojemu partnerowi ekstremalne doznania w powietrzu, na drodze lub pod wodą. W przypadku mężczyzn (38%), realizujących podarunki z myślą o kobietach wybierane są: buduarowa sesja zdjęciowa, dzień ze stylistką oraz różnego rodzaju pakiety spa.

Wyniki sondy pokazują, iż upominki w postaci przeżyć, które można sprawnie nabyć w Internecie, a zrealizować w rzeczywistym świecie w dowolnym terminie są miarą naszych czasów. Coraz częściej chcemy podarować bliskiej osobie coś oryginalnego i niezapomnianego, co na długo pozostanie w jej pamięci a niekoniecznie zajmie kolejne miejsce na półce.

* Sonda została zrealizowana przez serwis PrezentMarzeń.com na próbie ponad 1000 Polaków w formie ankiet online, telefonicznych oraz ankiet w wybranych galeriach handlowych.