Jak zlikwidować obrzęki

Polub nas na Facebooku

Wiele kobiet miewa kłopoty z obrzękami nóg i ich ociężałością. Na szczęście są naturalne sposoby, by poczuć się lekko.

nogi

  • Woda – należy pić codziennie 1,5-2 l wody (ale unikać kawy i mocnej herbaty).
  • Ogórki − zawierają minerały (magnez, potas, wapń) i aż 95 proc wody, są więc moczopędne. Świetnie oczyszczają nerki, wypłukują piasek! Można jeść je do woli, bo w 10 dag jest 15 kcal.
  • Pomidory − są świetne na obrzęki, bo jest w nich najwięcej potasu, który skutecznie usuwa nadmiar wody zalegającej w organizmie. Poza tym obniża zbyt wysokie ciśnienie krwi. Pomidory wspomagają też pracę nerek i utrzymują sprężystość tkanek. Zawarty w nich likopen (czerwony barwnik) to silny przeciw utleniacz, chroni przed ryzykiem zawału serca i miażdżycą.
  • Marchewka − to źródło witamin A i C, które wzmacniają żyły, zapobiegają obrzmieniom. Sok działa pobudzająco na układ moczowy i obniża poziom złego cholesterolu.
  • Pory − mają właściwości przeciwzapalne. Pomagają na obrzęki, które są wywołane przez stan zapalny.
  • Natka pietruszki − ma właściwości antyseptyczne i zapobiega infekcjom układu moczowego (dzięki bardzo dużej zawartości wit. C).
  • Winogrona − mają właściwości przeciwzapalne i pomagają usuwać toksyny z organizmu. Zapobiegają zakwaszeniu organizmu, polecane są dla osób, w których diecie jest dużo mięsa i soli.
  • Truskawki − usprawniają przemianę materii dzięki połączeniu dwóch cennych składników: witaminy C i żelaza. Zawierają też dużo wody, więc oczyszczają organizm z toksycznych płynów ustrojowych. Dzięki zawartości bromeliny pomagają pozbyć się cellulitu.
  • Dzika róża – sporo witaminy C zachowuje susz i przetwory z róży. Herbatki z różą uszczelniają naczynia krwionośne i zmniejszają podatność na obrzęki.