Polub nas na Facebooku

Jesienna pogoda nie musi odstraszać od treningu na dworze. Odpowiednia odzież zapewni nam komfort termiczny jednocześnie zapewniając swobodę ruchu. Jak się ubrać na jesienny trening?

fot.: Emma Simpson, unsplash.com
fot.: Emma Simpson, unsplash.com

Boisz się, że zmarzniesz albo że się zgrzejesz, spocisz i cię przewieje. Czy ubierzesz się za lekko, czy za ciepło – ryzyko przeziębienia spore. Tak, jeśli nie masz doświadczenia w treningach na zewnątrz jesienną i zimową porą. Posłuchaj nasz rad, a na pewno łatwiej będzie ci dobrać garderobę na poranny jogging.

#1 Ubierz się na cebulkę

Pierwsza warstwa (np. koszulka z krótkim rękawem) powinna przylegać do ciała, dzięki temu będzie nam ciepło. Kolejna to bluzka z długim rękawem lub lekka bluza. Na wierzch załóż kurtkę, która ochroni cię od deszczu i wiatru. Przy jej wyborze zwróć uwagę na wykończenie. Dobrze, żeby miała kołnierz w postaci wyższej stójki, wydłużone mankiety rękawów z otworami na kciuki oraz kaptur.

#2 Wybierz materiały odprowadzające wilgoć

Najgorsze co może się przydarzyć to przewianie spoconego ciała. Choroba gwarantowana! Dlatego wybierz odzież z szybkoschnących materiałów odprowadzających wilgoć. Zapewnią komfort termiczny oraz zaabsorbują przykre zapachy.

#3 Legginsy vs spodnie

Najważniejszy jest twój komfort. Wolisz luźne spodnie nie krępujące ruchów? Może jednak w chłodniejsze dni zdecydujesz się na legginsy, w których po prostu będzie ci cieplej, ponieważ ściśle przylegają do ciała. A może skusisz się na legginsy kompresyjne, które bardzo ściśle przylegają do nóg, dzięki czemu wspomagają pracę mięśni i przyspieszają regenerację po intensywnym treningu.

#4 Pamiętaj o odblaskach

Rano i wieczorem jest już znacznie ciemniej. Pamiętaj o elementach odblaskowych, by być widocznym dla innych uczestników ruchu. W sklepach znajdziesz odzież sportową już wyposażoną w odblaski. Jeśli jednak ich nie ma, pamiętaj o takich gadżetach jak opaska, kamizelka lub klipsy, które możesz założyć na buty.