Jak prawidłowo wykonywać przysiady

Polub nas na Facebooku

Przysiady to ćwiczenie bardzo popularne, lecz proste jedynie z pozoru. Warto zadbać o jakość wykonywania przysiadów, żeby trening był skuteczny i, co najważniejsze, bezpieczny!

Woman-Squat

Oto kilka zasad, których należy pamiętać wykonując przysiady:

  • Zacznij od rozgrzewki nawet przed krótkim treningiem. Dobrze rozgrzane stawy i mięśnie są mniej podatne na kontuzje.
  • Przybież prawidłową postawę:
    – Rozstaw nogi na szerokość bioder;
    – Skieruj stopy delikatnie na zewnątrz (nigdy do wewnątrz!). „Przyklej” całe stopy do podłogi;
    – Ugnij kolana;
    – Napnij brzuch;
    – Wyprostuj plecy;
    – Ręce połóż na biodrach lub wysuń przed siebie – wybierz pozycję, która dla Ciebie jest wygodniejsza.
  • Zadbaj o właściwy ruch :
    – Uginając kolana nie łącz ich. Uważaj, żeby nie kierować ich do siebie;
    – Schodź w dół aż do momentu, gdy pośladki będą na poziomie kolan, a między udami a łydką powstanie kąt prosty;
    – Wypychaj pośladki do tyłu tak, jakbyś chciała usiąść na krześle;
    – Po wyprostowaniu się lekko wysuń biodra do przodu i zepnij pośladki.

O czym jeszcze trzeba pamiętać:

  • Nie odrywaj stóp od podłogi;
  • Nie wysuwaj kolan dalej niż nad linię palców stóp;
  • Nie zadzieraj głowy ani do góry ani do dołu, po prostu patrz przed siebie;
  • Po treningu porozciągaj się.