Dieta pomidorowa

Polub nas na Facebooku

DIETA POMIDOROWA, WBREW SWOJEJ NAZWIE, NIE JEST MONODIETĄ – OPRÓCZ POMIDORÓW UWZGLĘDNIA INNE PRODUKTY, NAWET TAKIE JAK MAKARONY, KTÓRE PRZECIEŻ POWSZECHNIE UWAŻANE SĄ ZA TUCZĄCE. NA CZYM WIĘC POLEGA JEJ FENOMEN?

Young-woman-holding-tomatoes

W diecie pomidorowej znajdują się nie tylko „tytułowi bohaterzy”, ale i inne owoce i warzywa, nabiał, a nawet makaron. Dzięki temu, dieta ta nie należy do monodiet i jest pełnowartościowym sposobem odżywiania. Nie wieje monotonią, więc łatwiej na niej „wytrzymać”. Można ją stosować dłużej i częściej niż diety jednoskładnikowe, a naszemu organizmowi przyniesie same pozytywne efekty.

Pomidorowa moc
Pomidory sprzyjają odchudzaniu (100 g pomidorów to tylko 18 kcal), zawierają też dużo wody (aż 94%) i błonnika, dzięki któremu szybko i na długo czujemy się syci. Ale dieta pomidorowa to nie tylko dieta odchudzająca, ale sposób odżywiania, który pozytywnie wpływa na ogólny stan organizmu – to głównie za sprawą jej rozmaitości oraz dużej zawartości witamin i minerałów. Pomidory to świetne źródło potasu – składnika niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Potas obniża poziom ciśnienia tętniczego i „złego” cholesterolu, w efekcie zmniejszając ryzyko chorób układu krwionośnego, utrzymuje prawidłową pracę mięśni i ogólną dobrą kondycję. Pomidory są też bogate w witaminę A, dzięki czemu pozytywnie wpływają na kondycję wzroku, skóry, włosów i paznokci. Nie bez znaczenia jest też silne działanie przeciwnowotworowe, dzięki dużej zawartości przeciwutleniacza likopenu.

Na wiele sposobów
Pomidory mogą się nigdy nie znudzić. Można je jeść na wiele różnych sposobów – na ciepło i na zimno, same, w sałatkach i zupach – można je dusić, gotować, piec, a nawet zrobić z nich przetwory. Zasady diety pozwalają na łączenie pomidorów z ciemnym pieczywem, serem, innymi warzywami, mięsem i grzybami… Stosując tę dietę z pewnością szybko zorientujesz się, które z dań są Twoimi ulubionymi, może nawet zaczniesz wymyślać nowe… W sklepie znajdziemy różne rodzaje pomidorów, które różnią się smakiem, mięsistością, kolorem – sięgaj po różne, a smak potraw będzie jeszcze ciekawszy! Zrezygnuj jedynie z pomidorów z puszki, gdyż zawierają dużo cukru.

Nie dla wszystkich
Dietę pomidorową może stosować prawie każdy. Nie jest to dieta odpowiednia dla kobiet w ciąży i karmiących piersią (jak każda dieta niskokaloryczna) oraz osób z chorobami nerek.

Podstawy diety
Dieta pomidorowa to dieta niskokaloryczna. Aby miała pożądane działanie odchudzające nie można przekraczać dziennego limitu 1000 kcal. W ciągu 10 dni diety możemy schudnąć 1,5 – 2 kg. Należy pamiętać o przyjmowaniu 2 – 2,5 l płynów dziennie (pod różną postacią), aby oczyszczać organizm i nie nadwyrężać pracy nerek.