Ciasto marchewkowe w wersji FIT!

Polub nas na Facebooku

Prawdziwa gratka dla tych, którzy świadomie jedzą zdrowo. Dla tych którzy lubią słodycze, ale boją się zbędnych kilogramów. Ciasto marchewkowe w wersji fit. Sama radość!

dieta
 Fot.: abcdieta.com.pl

Składniki na ciasto:

  • 350g marchewki
  • szklanka mąki owsianej (lub zmielone płatki owsiane)
  • 3 jajka
  • szczypta soli
  • 2 łyżki oliwy z oliwek lub oleju
  • 1 łyżka miodu
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta imbiru zmielonego
  • łyżeczka cynamonu
  • suszone daktyle i morele (wg uznania: żurawina, rodzynki, orzechy)

Do dekoracji:

  • opakowanie serka homogenizowanego waniliowego 3%
  • pół łyżeczki żelatyny
  • płatki migdałowe

Przygotowanie ciasta:
Umytą i obraną marchew ucieramy na tarce o drobnych oczkach. Płatki owsiane mielimy w młynku(można kupić gotową „mąkę”). Kroimy na drobne kawałki suszone owoce. Piekarnik nagrzewamy do temperatury 180st, a blachę wykładamy papierem lub smarujemy oliwą i lekko wysypujemy mąką owsianą. Białka oddzielmy od żółtek i ubijamy je ze szczyptą soli na sztywną pianę. Dodajemy żółtka delikatnie mieszając, następnie dorzucamy startą marchew i mieszamy delikatnie. Dolewamy oliwę i miód, znowu mieszamy. Do masy dosypujemy mąkę owsianą, proszek do pieczenia, przyprawy i bakalie, ciągle mieszając. Masa gotowa! Wylewamy na blachę i pieczmy około 50 minut

Polewa:
Do garnuszka wlewamy 3 łyżki zimnej wody i rozpuszczamy w niej żelatynę. Następnie podgrzewamy, nie dopuszczając do wrzenia. Zdejmujemy z ognia i mieszamy, aby ją ostudzić. Do serka dodajemy żelatynę, mieszamy i odstawiamy na 10-15 minut do lodówki.

Upieczone ciasto pozostawiamy na 10-15 minut do ostygnięcia, następnie polewamy i dekorujemy płatkami.