Biegacze są szczęśliwsi. Jak dbać o stawy?

Polub nas na Facebooku

Biegają wszyscy, nie tylko ci, którzy kochają sportowy tryb życia. Młodzi i starsi, znani – celebryci, politycy. Nie sposób nie dać się wciągnąć w bieganie. Musimy pamiętać jednak, że nawet amatorskie biegi stanowią obciążenie dla stawów i mogą być przyczyną kontuzji.

What-is-Power-WalkingAby się przed nimi ustrzec powinniśmy zadbać o prawidłową rozgrzewkę, dobre obuwie i odpowiednią suplementację.

Z miesiąca na miesiąc wzrasta świadomość ludzi, jak ważne jest życie w ruchu, życie w zgodzie z własnym organizmem. Modne stają się diety zgodne z grupą krwi, zdrowe odżywianie, bycie eko. Bieganie należy do jednych z tańszych dyscyplin, aby zacząć biegać wystarczy mieć sportowy strój i dobre chęci.

Biegacze są szczęśliwsi

Bieganie ma wiele zalet. To przyjemny wysiłek, dzięki któremu wzrasta poziom endorfin w organizmie. A ich wzrost z kolei przynosi poprawę nastroju. Ponadto regularne bieganie poprawia sprawność fizyczną, utrzymuje kondycję w dobrej formie, podnosi także odporność organizmu. Wzmacniają się mięśnie, układ krążenia, a także stawy. Na bieganiu skorzystają również serce i płuca. Ponadto bieganie jest najlepszym lekarstwem dla osób zestresowanych.

Kontuzje biegaczy

Bieganie od czasu do czasu, na krótkich dystansach, to dobry sposób na spędzanie czasu na świeżym powietrzu. Jednak dla amatorów jak i sportowców, którzy traktują bieganie zawodowo, jest to sport niosący za sobą również kontuzje. Wyczynowi biegacze wiedzą, że biegi to sport jak każdy inny. Aby ustrzec się kontuzji nie należy biegać po twardym asfalcie, ponieważ obciążamy stawy. Najlepiej wybierać boiska sportowe lub tereny zielone. Ważne jest także, aby znać swoje możliwości i swój organizm. Najczęstszymi kontuzjami biegaczy są bóle kolan, piszczeli i bioder, stawów skokowych, zapalenie ścięgna Achillesa czy problemy z rozcięgnem podeszwowym.

Ratunek dla stawów

Z pomocą biegaczom przychodzi wiele poradników pisanych przez ekspertów, coraz więcej osób pisze o tym jak biegać, aby utrzymać dobrą kondycję i nie dać się kontuzjom. Warto sprawdzać wszelkie informacje przychodzące od zawodowych sportowców, masażystów i rehabilitantów. Jednak, aby czuć się pewniej warto sięgnąć także po suplementy diety, które chronią stawy, a także uzupełniają niedobory substancji naturalnych, z których składa się np. maź stawowa w kolanach. Staw kolanowy jest największy w ciele człowieka, a zaraz po stawie skokowym jest drugim najbardziej obciążanym stawem.

Aby dobrze dbać o stawy warto zastosować specjalne suplementy diety. Aktualnie najlepsze dla biegaczy są suplementy zawierające połączenie kwasu hialuronowego i chondroityny wbieg-bieganie-jogging-sport-GALLERY_MAI2-28941 formie płynnej. Kwas hialuronowy uzupełnia maź stawową, natomiast chondroityna jest jednym ze składników chrząstki stawowej, który zapobiega tarciom, a więc przyjmowanie jej pomaga odbudować ubytki. Hyalutidin HC Activ można stosować profilaktycznie, dzięki czemu podczas biegania możemy być spokojni, ze nasze stawy będą bezpieczne.

Porada eksperta:

August Jakubik, ultramaratończyk, pasjonat biegania i rekordzista Polski w biegu 48-gdzinnym

„Regularnie trenuję biegi od 25 lat, przebiegając rocznie około 5000 km. Cały czas ciężko trenuję, a skumulowane kilometry zaczęły powodować ból mojego prawego kolana i biodra. Pomimo zażywania rożnych środków i farmaceutyków zawsze po biegach czułem bóle, a prawe kolano było tak spuchnięte, że wyglądało jak powiększone pod lupą. Dopiero stosowanie Hyalutidinu HC Activ po około trzech tygodniach przyniosło zaskakujące i pożądane efekty. Największym sprawdzianem dla tego produktu był mój udział w próbie pobicia rekordu Polski w ilości przebiegniętych maratonów „42 Maratonów w 42 dni”. W tej imprezie przebiegłem w ciągu 42-ch dni 40 maratonów. To, co mnie bardzo zaskoczyło, to zachowanie mojego organizmu – szczególnie kolana i stawy, wyglądają jak bym serię 42 maratonów dopiero zaczynał, a nie kończył. Do dzisiaj nie mam żadnych dolegliwości z moimi stawami.”

info. i foto.: materiały prasowe