Bezsenność w twoim łóżku

Polub nas na Facebooku

Za Tobą kolejny, stresujący dzień w pracy. Wyczerpanie psychiczne i perspektywa następnego, równie trudnego dnia wcale nie napawa Cię radością. Marzysz o oderwaniu się od świata zewnętrznego i głębokim relaksie. Idziesz wygodnie położyć się do ciepłego, przyjemnego łóżka, czekasz na sen.. a tam NIC! W końcu udaje Ci się zasnąć, jednak budzisz się co chwilę. W rezultacie rano wstajesz tak zmęczona, że ledwo patrzysz na oczy.

Jak domowymi sposobami radzić sobie z bezsennością? Oto kilka sprawdzonych rad.

Insomnia

Zamiast sięgać po niepozbawione skutków ubocznych leki, wypróbuj naturalne metody na bezsenność.

Zioła – stosowane zarówno zewnętrznie jak i wewnętrznie – łagodnie, lecz skutecznie zmniejszają stres, niepokój, rozdrażnienie, likwidują zaburzenia snu. Pierwsze miejsce zajmuje tu melisa, lawenda, dziurawiec, chmiel, a także męczennica, owies i kozłek.

Kąpiel z dodatkiem ziół o silnych właściwościach uspokajających to prawdziwa rozkosz dla ciała i ducha. Dzięki niej błyskawicznie odzyskasz równowagę psychiczną, opuści Cię napięcie ustępując miejsce błogiemu spokojowi.

Zobacz prosty przepis na uspokajającą kąpiel nasenną:
Wykorzystuje ona potężne właściwości ziół: chmielu, lawendy i melisy. Zawarte w nich substancje przenikają do wnętrza organizmu działając silnie uspokajająco i nasennie. Kąpiel ta jest wspaniałym antidotum na stres i przemęczenie, zapewnia głęboki nocny wypoczynek.

Składniki:

  • 50 g kwiatów chmielu,
  • 100 g listków melisy,
  • 100 g kwiatów lawendy,
  • kilka kropli olejku eterycznego lawendowego (opcjonalnie)

Zioła do kąpieli przygotowuje się w formie wywaru, biorąc ok. 250 g suszonych ziół na pełną wannę wody. Do wrzącej wody nasyp zioła i gotuj przez parę minut na wolnym ogniu, po przestudzeniu przecedź wywar przez gęste sito do wypełnionej wodą wanny.

Udanej nocy!