7 rad jak sprawić, by w te święta nie śpiewać „All I want for Christmas is…health” ;)

Polub nas na Facebooku

*Bez wydawania fortuny w aptece, jedynie sięgając po to, co naturalne i ogólnodostępne.

fot.: Alisa Anton, unsplash.com
fot.: Alisa Anton, unsplash.com
  1. Chrup kiszonki!

To doskonałe źródło witaminy C, która zwiększa odporność organizmu, ułatwia przyswajanie żelaza, chroni organizm przed działaniem wolnych rodników, odgrywa rolę w profilaktyce chorób nowotworowych i choroby niedokrwiennej serca  oraz… (dziewczyny, uwaga!) jest niezbędna w wytwarzaniu kolagenu.

fot.: Elżbieta Piotrowska
fot.: Elżbieta Piotrowska
  1. Ciach, ciach, siekaj czosnek!

Zawiera on związki bakteriobójcze, witaminy z grupy B, błonnik, związki selenu, wapnia, fosforu, żelaza i magnezu. Jedz go regularnie, by wspomóc odporność i uchronić organizm przed działaniem wolnych rodników. Czosnek reguluje poziom cholesterolu – najlepiej sięgać po surowy – krojony lub miażdżony. Obróbka termiczna sprawia, że traci on właściwości bakteriobójcze, wciąż jednak pozostaje znakomitym środkiem przeciwgrzybicznym i antyutleniaczem.

fot.: Gaelle Marcel, unsplash.com
fot.: Gaelle Marcel, unsplash.com
  1. Łyżka miodu dla osłody

Koniecznie tego prawdziwego, nie sztucznego! Miód jest bogaty w witaminy, mikroelementy, biotynę, kwas foliowy a także nadtlenek wodoru dzięki czemu ma działanie antyseptyczne. Rano wypijaj pół szklanki wody z rozpuszczoną łyżką miodu. Taki napój przygotowuj dzień wcześniej, przed snem (przez noc zaktywizują się zawarte w nim substancje). Pamiętaj, by dodawać miód do ciepłej, a nie gorącej wody.

fot.: Sonja Langford, unsplasj.com
fot.: Sonja Langford, unsplasj.com